Google My Business virksomhedsprofil. Bliv set på Google, Google My Business og Google Maps
Sådan kan din profil se ud i din browser på din pc eller smartphone

 

Med en Google My Business virksomhedsprofil, bliver din forretning ikke bare set på Google, den bliver også listet og synlig på Google Maps.  Derfor er det afgørende at det bliver oprettet korrekt så din virksomhed fremstår seriøst og professionelt. 

 

Her ses et eksempel på HiFi klubbens profilside når der søges i Google

Her vises HiFi Klubben i København. Deres forretningsprofil vises i venstre side og placeringen vises i Google Maps automatisk sammen med alle andre forretninger og virksomheder.

Fitness World Google My Business søgning vil fremgå sådan som vist på billedet

Fitness World Google My Business søgning vil fremgå sådan som vist her ovenover på billedet.

Et eksempel herunder fra Føtex i Randers, sådan vil din virksomhed fremstå i de organiske søgeresultater med stort set alle de oplysninger dine kunder har brug for, for at kunne finde dig og dine produkter/serviceydelser for at kunne lede trafik til din forretning med salg for øje.

I dag at hvis du har f.eks. en Google Assistent og fortæller den dit firmanavn, så vil den ved hjælp af Googles Android Auto (talte søgning) navigere dig direkte til din virksomheds adresse. Du skal ikke slev finde eller indtaste den. Derfor er det vigtig at du har en Google My Business virksomhedsprofil.

 

Dine kunder reagerer hurtigt efter deres lokale søgning. Som du kan se på billedet ovenover så vil 50% af forbruger med smartphone besøge din hjemmeside inden for en dag og 34% af forbrugerne der benytter en laptop eller tablet.  De fleste søgninger forgår i dag fra smartphones og tablets/ipads hvorimod før i tiden brugte man oftest pc/mac eller anden laptop. Folk har lynhurtigt internet overalt i Danmark og det bliver specielt endnu hurtigere når 5G netværket udrulles i 2021.

 

Forbrugerne besøger din forretning tæt på deres lokation

Med Google My Business virksomhedsprofil vil forbrugere vælge din forretning fordi den er tæt på deres lokation og den fremstår klart og tydeligt i Googles organiske søgeresultater. Du skal skille du ud fra mængden så kunden vil vælge din forretning uanset om du kan har en fysisk butik eller kombineret med en netshop, så er det ligeså vigtig med en Google My Business virksomhedsprofil.

 

Med din virksomhedsprofil kan du oplyse din kunder om priser på dine produkter eller serviceydelser

På din virksomhedsprofil kan du oplyse dine kunder om priser på dine produkter og serviceydelser. De kan se om du har varen på lager i den nærmeste butik. Derudover kan de se din forretnings åbningstider, kontakt oplysninger, hvis du har en netbutik ved siden af din butik kan du linke til denne og selvfølgelig et kort der viser hvor du er placeret i byen. Du giver med andre ord dine kunder rigtig brugbar information før de henvender sig til din forretning efter dit produkt eller serviceydelse.

 

Hvordan sætter vi din Google My Business virksomhedsprofil op for dig

Hvis du vil vide mere om hvordan du kan få din egen Google My Business virksomhedsprofil så ring eller skriv til os i dag og lad os drøfte hvordan vi kan hjælpe dig. Jo før du får en profil jo bedre og mere synlig vil din virksomhed blive overfor dine kunder. Du kan også følge os på Facebook her! 

Se også Googles officielle hjemmeside hvor du kan læse mere eller selv tilmelde dig.  

https://www.google.com/intl/da_dk/business/